Valikko

Vanhemmille

Päiväkodissamme on arkisin vuorohoidon mahdollisuus tarpeen mukaisesti n. 05.30-22.15 välillä. Jouluaattona, uudenvuodenaattona ja juhannusaattona päiväkoti on kiinni. Lisäksi päiväkodissa on vuosittain 1-3 henkilökunnan suunnittelu-/koulutuspäivää, jolloin päiväkoti on kokonaan tai osittain suljettuna. Poikkeuksellisista aukioloajoista ilmoitetaan perheille hyvissä ajoin.

Esimerkki päivärytmistä:

05.30             Päiväkoti avaa ovensa

08.00-08.20   Aamupala

08.30            Ohjattua toimintaa, ulkoilua, liikuntaa, enkkua, kädentaitoja,                              musiikkia, vapaata leikkiä jne porrastetusti pienryhmissä

10.30-12.00  Lounas porrastetusti pienryhmissä, pienet ensin

11.30-14.00  Lepohetki porrastetusti pienryhmissä, pienet ensin

13.45            Välipala

14.15            Vapaata leikkiä, toimintaa

15.00            Ulkoilua, liikuntaa

16.30            Lämmin päivällinen iltahoitoa tarvitseville ja varanneille lapsille

19.30            Iltapala iltahoitoa tarvitseville ja varanneille lapsille

22.15            Päiväkoti sulkee ovensa

Päiväkotimme arjessa päivittäin nousevat esiin liikuntapainotteisuus, englannin kielen kielisuihku sekä laadukkaan oman keittiön lähiruoka.

Päivähoitomaksumme sisältää 30 euron tai 50 euron lisän kuukaudessa oman valintanne mukaan. Lisämaksu peritään maksimissaan kahdesta lapsesta, jos hoidossa useampi lapsi. Jos lapsi on 0-maksuluokassa, lisämaksua ei peritä. Teillä on mahdollisuus valita kahdesta tasosta sen mukaisesti, kuinka paljon haluatte käyttää Duudsonit Activity Parkia hoitopäivien ulkopuolella.

Silver-taso.
Tämän tason edut kuuluvat kaikille 30 euron yksikkölisän maksaville automaattisesti. Tämä mahdollistaa lapsen Duudsonit Activity Parkin käytön päiväkotipäivien aikana sekä oikeuttaa lapsen ja vanhemman sisäänpääsyn vapaa-ajalla maanantaisin ja torstaisin (ei koske koululaisten loma-aikoja). Lisäksi tähän tasoon kuuluu englannin kielisuihkutus ja terveellinen lähiruoka. Silver -taso on käytössä ilman yksikkölisää niille perheille, joille kaupunki on laskenut 0€ omavastuuosuuden.

Gold-taso.
Tässä tasossa kuukausittainen yksikkölisä on 50 euroa ja se oikeuttaa lapsen ja vanhemman sisäänpääsyn Duudsonit Activity Parkiin sen aukioloaikoina, myös loma-aikoina ja viikonloppuisin.

Ennen hoidon aloitusta perhe voi käydä tutustumiskäynneillä päiväkodissa niin monta kertaa, kun kokee kohdallaan hyväksi. Tutustumisella luodaan lapselle turvallinen olo hänen aloittaessan hoidon päiväkodissa.

Jokaiselle lapselle tehdään varhaiskasvatussuunnitelma yhdessä vanhempien kanssa. Suunnitelma toimii pohjana lapsen yksilölliselle hoidolle.

Lapsi tarvitsee päiväkodissa aina sään mukaiset ulkoiluvaatteet, mukavat liikuntaan soveltuvat sisävaatteet ja riittävästi vaihtovaatteita. Lapsella tulee olla päiväkodissa sisätossut. Muistattehan merkata kaikki lapsen vaatteet ja tarvikkeet lapsen omalla nimellä.

Vanhemmat merkkaavat lapsen hoitoajat hyvissä ajoin sähköiseen Päikky-toiminnanohjausympäristöön. Opastamme vanhemmat järjestelmien käyttöön hoitosuhteen alkaessa.

Päiväkodin ulko-ovi on aina lukittuna. Perheelle annetaan hoitosuhteen alkaessa oma, perhekohtainen ovikoodi, jolla päiväkodin ovista pääsee hoitopäivien aikana kulkemaan. Varmistathan, ettei koodi päädy lasten eikä ulkopuolisten tietoon.